İzmir İlce Belediyeleri Emlak Vergisi Sorgulama

İzmir Büyükşehir İlçe Belediyeleri Emlak Vergisi Sorgulama Ödeme...

Emlak Vergisi Ödeme,Emlak vergisi Borç Sorgulama,Emlak Vergisi Nere Ödenir,Emlak Vergisi Hesaplama,Emlak Vergisi Kimler Öder,Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?


Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?Emlak Vergisi Süresinde Ödenmezse Ne Yapılmalıdır?Emlak Vergisinin Kapsamı Nedir? Nasıl Başvurulur? ve Kimleri Bağlar?
İzmir İlce Belediyeleri Emlak Vergisi Ödeme,Emlak vergisi Borç Sorgulama ödeme için Aşağıda verdiğimiz Adres linkinlerin den ilgili siteden yapabilirsiniz.



Emlak Vergisi Bildirimi İçin Hangi Belgeler Gerekmektedir?
Gayrimenkul bildirimi için ilgili birime giden mükellefler her bir gayrimenkul türü için (arsa,arazi,bina ve işyeri )  ayrı ayrı bilgi formu doldurmak zorundadırlar. Emlak bildirim formlarını ilgili belediyelerden temin edebilirler.

Emlak bildirimi için; tapu fotokopisi, binalar için yapı kullanma izin fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak ve numarası) beyan sahibinin ikamet ve arsa işyeri adresi, vergi numarası ve T.C. kimlik numarası ile müracaat edilmelidir.
Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?
Emlak vergisi 1. taksiti Mart-Nisan-Mayıs ayının sonu, 2. taksiti Kasım ayının sonuna kadar 2 eşit taksitte ödenir. (İsteyen mükellefler vergilerinin tamamını 1. dönemde ödeyebilirler)

Emlak Vergisi Neye Göre Hesaplanır?
Gayrimenkullere (arsa,arazi,mesken ve işyeri) ait vergi ödeyeceği yıl itibariyle asgari rayiç değerleri üzerinden hesaplanır. Vergi oranları arsalar için %06, araziler için %03, meskenler için %02 ve işyerleri için %04’ dür.