Mersin Tekeli Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama,Emlak vergisi hesaplama,Emlak vergisi Borç durumu öğrenme,Mersin Tekeli Belediyesi Emlak Vergisi Ödeme günleri gibi bilgileri burdan ilgili siteden öğrenebilirsiniz..
Emlak Vergisi Bildirimi İçin Hangi
Belgeler Gerekmektedir?
Gayrimenkul bildirimi için ilgili birime
giden mükellefler her bir gayrimenkul türü için (arsa,arazi,bina ve işyeri
) ayrı ayrı bilgi formu doldurmak
zorundadırlar. Emlak bildirim formlarını ilgili belediyelerden temin
edebilirler.
Emlak bildirimi için; tapu fotokopisi,
binalar için yapı kullanma izin fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle,
sokak ve numarası) beyan sahibinin ikamet ve arsa işyeri adresi, vergi numarası
ve T.C. kimlik numarası ile müracaat edilmelidir.
Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde
Ödenmektedir?
Emlak vergisi 1. taksiti Mart-Nisan-Mayıs
ayının sonu, 2. taksiti Kasım ayının sonuna kadar 2 eşit taksitte ödenir.
(İsteyen mükellefler vergilerinin tamamını 1. dönemde ödeyebilirler)
Emlak Vergisi Neye Göre Hesaplanır?
Gayrimenkullere (arsa,arazi,mesken ve
işyeri) ait vergi ödeyeceği yıl itibariyle asgari rayiç değerleri üzerinden
hesaplanır. Vergi oranları arsalar için %06, araziler için %03, meskenler için
%02 ve işyerleri için %04’ dür.
Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai
Yaptırımı Ne Olur?
Emlak vergisinin zamanında ödemeyen
mükellef geciken taksit için her ay 6183 Sayılı Kanun hükmüne göre tespit
edilen oranda gecikme cezası ödemek zorundadır. Örneğin bu oran 2006 yılından
itibaren aylık gecikme cezası %2,5 olarak belirlenmiştir.