Haç kura sonuçları 2018

Türkiye cumhuriyeti diyenet isleri baskanlığı 2018 Haç kura sonuçlarına bugun ghttps://www.hac.gov.tr ün saat 23.00’ten itibaren https://www.hac.gov.tr  adresinden ulaşabilirsiniz. Sonuçlar ayrıca hacı adaylarının cep telefonlarına sms olarak gönderilecektir.

Diyanet İşleri Başkanlığı Kura sonuçları için aşağıda verdiğimiz adres linkinden ilgili siteden 2018 Diyanet İşleri Başkanlığı Kura sonuçlarına uladsulaşabilir.

Sor.Adresi:
https://www.hac.gov.tr  

Samsun Atakum Elektrik Kesintisi Sorgulama-Samsun Atakum Yedaş Arıza birimi İletişim bilgileri

Atakum Elektrik Kesintisi Sorgulama Samsun Yedaş Arıza birimi İletişim bilgileri için aşağıda verdiğimiz adres linkinden öğrenebilirsiniz..


YEŞİLIRMAK ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş
AdresMimarsinan Mh, Atatürk Blv. Yanyolu, 55200 Atakum/Samsun
Çalışma Saatleri
Pazartesi 08:00 - 17:00
Salı 08:00 - 17:00
Çarşamba 08:00 - 17:00
Perşembe 08:00 - 17:00
Cuma 08:00 - 17:00

Sorgula Adres;
https://www.yesilirmakedas.com/musteri-destek/

Samsun Asarcık Elektrik Kesintisi Sorgulama-Samsun Asarcık Yedas Ariza birimi iletişim

Samsun Asarcık Elektrik Kesintisi Sorgulama-Samsun Asarcık Yedas Ariza birimi iletişim bilgileri...

YEŞİLIRMAK ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş

Samsun Asarcık Yedas Ariza birimi 
iletişim bilgileri



Tel: (0362) 791 22 29
Adres: Atatürk Mah. Asarcık, Samsun
Elektrik Kesintisi Sorgulama adres;

Çalışma SaatleriPazartesi 08:00 - 17:00
Salı 08:00 - 17:00
Çarşamba 08:00 - 17:00
Perşembe 08:00 - 17:00
Cuma 08:00 - 17:00

Samsun Alaçam Elektrik Kesintisi Sorgulama -Elektrik Kesintisi Arıza birimi iletişim

Samsun  yedaş Alaçam işletme şefliği Elektrik Kesintisi Sorgulama - Samsun Alaçam Elektrik Kesintisi Arıza birimi iletişim bilgileri için aşağıda adres bilgileri verilmiştir..

YEDAŞ ALAÇAM İŞLETME ŞEFLİĞİ - YEŞİLIRMAK ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.




Sorgula-adres+
https://www.yesilirmakedas.com/iletisim/

Samsun 19 Mayıs Elektrik Kesintisi Sorgulama Arıza birimi iletişim

Samsun 19 Mayıs  Elektrik Kesintisi Sorgulama Samsun 19 Mayıs  Elektrik Kesintisi Arıza birimi iletişim bilgilerinden öğrenebilirsiniz...

YEŞİLIRMAK ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş

YEDAŞ 19 Mayıs ARIZA BİRİMİ İLETİŞİM BİLGİLERİ
Cumhuriyet Mah. Gençlik Blv. Ondokuzmayıs,
Samsun
Tel;0362 511 36 4
Fax;0362 511 36 45

Saski Samsun Su Faturası Sorgula Ödeme

Adres:Denizevleri Mahallesi Atatürk Bulvarı No:24 
Atakum / SAMSUN
Tel:0(362) 311 2000
Fax:0(362) 432 4445
Samsun Saski Su Faturası Sorgula Ödeme için Aşağıda verdiğimiz Adres  linkinden ilgili siteden Saski Samsun Su Faturası Sorgula Ödeme yapabilirsiniz..
Sor.Ödeme:

ARAÇ MUAYENE SORGULAMA -ARAÇ MUAYENE RANDEVU ALMA

ARAÇ MUAYENE SORGULAMA

Ücretsiz Araç Muayene Randevusu için sol taraftaki turuncu kutudan veya buraya tıklayarak randevunuzu oluşturabilirsiniz. Egzoz gazı emisyon ölçümü hizmetini randevu almaksızın tüm istasyonlarımızda alabilirsiniz.
Aracınızın istasyon kaydının olması, muayeneden geçip geçmediği bilgisini vermemektedir.Muayene sonucunu görmek için muayene rapor numarası girilmelidir.

Bilgi itiraz ve şikayetlerinizi İletişim Formunu doldurarak, info@tuvturk.com.tr adresine e-posta
göndererek ya da 0850 222 88 88 numaralı telefon numarasını kullanarak iletebilirsiniz

1. Randevu Almanız Sizin için Çok Önemli buradan Online Randevu alarak daha hızlı ve kolayhizmet alabilirsiniz.
2. Aracınızın Borç Durumunu Kontrol Edin
gibi borçları olup olmadığını mutlaka kontrol edin.
Unutmayın, borçları olan araçların muayene işlemleri
başlatılmaz.

İMAR BARIŞI

İMAR BARIŞI NEDİR?

İmar mevzuatına veya ruhsata aykırı yapılara verilecek yapı kayıt belgesiyle vatandaşlarımızın imar sorunlarının çözülmesidir. Hedefimiz; vatandaşlarımızın devletle ihtilaflı durumunu ortadan kaldırmak, imara aykırı, ruhsatsız veya ruhsat eklerine aykırı olan yapıların kayıt altına alınması yoluyla bu yapılara yasallık kazandırmaktır..

İMAR BARIŞINA NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?
Ülkemizdeki imara aykırı yapıların %50’in üzerinde olduğu bilinmektedir. Bu da yaklaşık olarak 13 milyon bağımsız birime tekabül etmektedir. Bu yapılarda daha çok dar gelirli vatandaşlar oturmaktadır...

Yapılan yasal düzenleme ile ülkemizde imar barışını sağlamak maksadı hedeflemiştir. Yapılardaki mevcut aykırılıkların büyük çoğunluğu 1950-2000 yılları arasındaki yapılaşmalardan kaynaklanmaktadır. Vatandaş ve Belediyeler arasında ortaya çıkan imardan kaynaklı sorunlar mahkemelerde altından kalkılamayacak kadar dosyaların birikmesine yol açmaktadır. Ayrıca Belediyeler imara aykırı yapılarla ilgili olarak yıkım işlemini bir çok sebepten dolayı gerçekleştirememektedir. Vatandaşlar bu ihtilaflardan dolayı oturdukları evlerine su, elektrik ve doğal gaz bağlatamamakta ya da kaçak kullanım yapmaktadır. Konut veya iş yerleri ekonomik olarak bir değer ifade etmemektedir. Fabrika ve konut yapıları ticari piyasalarda ipotek veya teminat olarak gösterilememektedir.
İMAR BARIŞINDAN HANGİ YAPILAR FAYDALANACAK?
 31 Aralık 2017 tarihinden önce ruhsatsız veya ruhsat eklerine aykırı yapılmış kırsal ve kentsel alanlardaki tüm yapılar İmar Barışı kapsamındadır. Sadece Boğazici Sahil Şeridi ve öngörünüm bölgesi ile İstanbul Tarihi Yarımadanın Sultanahmet ve Süleymaniye çevresi ve Gelibolu Tarihi Alan’da belirlenen yerler bu kapsamın dışındadır. Ayrıca başkasına ait taşınmazlar üzerinde yapılan yapılar ile hazineye ait olup sosyal donatı için tahsisli arazi üzerindeki yapılara yapı kayıt belgesi düzenlenemez.

İMAR BARIŞI KAPSAMINDA KAT MÜLKİYETİNE GEÇİŞ OLACAK MI?
İskan alınamadığından kat mülkiyeti kurulamayan yapılarda yapı kayıt belgesi alındıktan sonra aşağıdaki koşullarla cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesis edilebilecektir. Yapı kayıt belgesi alındıktan sonra maliklerin tümünün muvafakat etmeleri ve varsa umumi hizmete ayrılan yerlere denk gelen alanların terk edilmesi şartıyla, yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın, tapuda bu yapıyla ilgili cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesis edilebilecektir.


Yani kat mülkiyetinin kurulması için maliklerin tamamının anlaşması ve imar planında, yol, yeşil alan, park gibi alanların terk edilmesi gerekmektedir. Bu durumda, daha önce yapı kayıt belgesi bedeli olarak ödenen bedel kadar bir bedel daha ödenecektir. Bu işlemlerin sonucunda kat mülkiyetine geçen yapıların alım ve satım işlemleri yasallık kazanacak ve arsa vasfından alınan emlak vergisi, yapı vasfından alınmaya başlanacağından vergi kayıpları önlenecektir. Kat irtifakı ve kat mülkiyeti kurulduğu için bina; teminat, ipotek veya her türlü bankacılık işlemlerinde değerlendirmeye alınabilecektir.
8 HAZİNE TAŞINMAZI ÜZERİNDEKİ YAPILARIN DURUMU?
Hazine taşınmazı üzerindeki yapılara da yapı kayıt belgesi verilebilecektir. Hazine taşınmazı üzerindeki yapı sahipleri yapı kayıt belgesi aldıktan sonra yapının bulunduğu arsayı satın almak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığına müracaat edebilecek ve yıllardır kullandıkları arsalarını rayiç bedel üzerinden satın alabileceklerdir. İMAR BARIŞININ SAĞLAYACAĞI FAYDALAR NELERDİR? » İmar Barışı’ndan faydalanan ve yapı kayıt belgesi alan yapılara elektrik, su ve doğal gaz bağlanabilecektir. » Yapı Kayıt Belgesi alan binalar için yıkılma endişesi son bulacaktır. Ancak depremsellik açısından yapılarda alınması gereken her türlü tedbiri malikleri alacaklardır.

 9 MÜRACAATLAR NASIL YAPILACAK? MÜRACAATLAR İÇİN SON TARİH NEDİR? Vatandaşların kendi rızası ile müracaatı ve kendi beyanı esas alınacaktır. Müracaatlar e-devlet sistemi üzerinden veya Bakanlığın yetkilendireceği kuruluşlara başvurularak yapılacaktır. Başvurular e-devlet sistemi üzerinden takip edilebilecektir. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri bu konuda vatandaşlarımıza her türlü bilgi ve destekte bulunacaktır. Başvurular 2018 yılı Haziran ayı içerisinde başlayacak olup 31.10.2018 tarihine kadar devam edecektir. » İmar Kanununa göre alınmış yıkım kararları ile tahsil edilemeyen para cezaları iptal edilecektir. » Yapı kayıt sahipleri kendi mülklerini ekonomik bir değer olarak gösterebileceklerdir.

10 YAPI KAYIT BELGESİ BEDELİ NASIL HESAPLANACAK? SON ÖDEME TARİHİ NEDİR?

Yapı kayıt belgesi başvuru bedeli; arsa emlak değeri ile yapı yaklaşık maliyeti toplamı üzerinden Yapı kayıt belgesi bedeli en son 31.12.2018 tarihinde kadar yatırılabilecektir. Gerek görülmesi halinde başvuru ve ödeme süresi Bakanlar Kurulu’nca bir yıla kadar uzatılabilecektir. ticari kullanımlarda ise konutlarda olacak şekilde hesaplanacaktır.
İmar barışıkonutlarda %3
İmar Barışı ticari kullanımlarda ise %5 olacak şekilde hesaplanacaktır.

11 YAPI KAYIT BELGESİ ALAN YAPI YENİLENEBİLECEK Mİ? Alınacak yapı kayıt belgesi, yapının yeniden yapılmasına veya kentsel dönüşüm uygulamasına kadar geçerli olacaktır. Yapı kayıt belgesi düzenlenen yapıların yenilenmesi durumunda yürürlükte olan imar mevzuatı hükümleri uygulanır ve düzenlenen yapı kayıt belgesi imar açısından herhangi bir kazanılmış hak sağlamaz, müktesep oluşturmaz. 

İmar Barışı Kayıt Başvurusu ve Sorgulaması İmar Barışı Hesaplama Aracı

İmar affı başvurusu nereden yapılır İmar affı barışı randevusu hangi yapılar imar affına giriyor? Ruhsatsız ya da ruhsata aykırı yapıların kayıt altına alınması amacıyla 31 Aralık 2017'den önce yapılan konut ya da işyerleri için çıkarılan imar barışı başvurusu nasıl yapılır? İmar barışı nedir? İmar barışı affı e-devlet başvuru formu nasıl doldurulur? Bakanlar Kurulu'nda çıkan karara göre imarsız yapılar artık kayıt altına alınacak.Başvuru esnasında izlenecek adımlar aşağıdaki videoda anlatılmaktadır.
İmar Barışı Kayıt Başvurusunda izlenecek 
adımlar 


İmar Barışı Hesaplama Aracı

Bilgilendir me

Bu sayfa sadece bilgilendirme amaçlıdır. Gerçek değerler E-Devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden başvurunuz sonrasında netleşecektir. İşleminizi seçerek hesaplama işlemine geçebilirsiniz.


Aşağıda verdiğimiz adres linkinden ilgili site olan E-Devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden başvurunuz sonrasında netleşecektir İmar Barışı hesaplama aracına erişmek için tıklayınız.

-TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları -Gezici Araç Muayene İstasyon Sorgulama

Gezici Araç Muayene İstasyon Sorgulama 

















TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları -Gezici Araç Muayene İstasyon Sorgulama Gezici araç muayene istasyon programı sayesinde bulunduğunuz il'deki ilçelere gezici araç muayene istasyonlarının hangi tarihte geldiğini sorgulaya bilirsiziniz Aşağıda verdiğimiz Adres linkinden yapabilirsiniz.

Aracınızın trafik cezası ve OGS kaçak geçiş cezası borçları Sorgulama Ödeme

Aracınızın trafik cezası ve OGS kaçak geçiş cezası borçları Sorgulama Ödeme için Aşağıda erdiğimiz Adres linkinden ilgili siteden yapabilirsiniz..

Türkiye geneli Aracınızın trafik cezası ve OGS kaçak geçiş cezası gibi borçları olup olmadığını mutlaka kontrol edin.Unutmayın, borçları olan araçların muayene işlemleri başlatılmaz.

Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Ücretleri

Kimlik Kartı Ücretleri
Başvuru Nedeni
Ücret (TL)
Kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı
18,50 TL
Değiştirme nedeniyle düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı
18,50 TL
Nüfus Cüzdanı kayıp bedeli
18,50 TL
Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı kayıp bedeli
37,00 TL
Anlaşmalı  Bankalar

  • AKBANK T.A.Ş.
  • AKTİF YATIRIM BANKASI A.Ş.
  • ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
  • ALTERNATİFBANK A.Ş.
  • ANADOLUBANK A.Ş.
  • ARAP TÜRK BANKASI A.Ş.
  • CITIBANK A.Ş.
  • DENİZBANK A.Ş.
  • BURGAN BANK A.Ş.
  • FİBABANKA A.Ş.
  • FİNANSBANK A.Ş.
  • HSBC BANK A.Ş.
  • ICBC TURKEY BANK A.Ş.
  • ING BANK A.Ş.
  • KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
  • ODEA BANK A.Ş.
  • PTT Şubeleri
  • ŞEKERBANK T.A.Ş.
  • T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş.
  • TURKISHBANK A.Ş.
  • TURKLAND BANK A.Ş.
  • TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE GARANTİ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI T.A.O.
  • VAKIF KATILIM BANKASI A.Ş.
  • YAPI VE KREDİ BANKASI A.Ş.
  • ZİRAAT KATILIM BANKASI A.Ş.



Sigorta Sorgulama ve Poliçe Sorgulama

Sigorta Sorgulama ve Poliçe Sorgulama
  • Hayat Sigortası Poliçe Sorgulama
  • Sagmer Poliçe Sorgulama
  • Tehlikeli Madde ve Tüpgaz Poliçe Sorgulama
  • Hekim Mesleki Sorumluluk Sigortası
  • Sigorta SMS Sorgulamaları
  • Trafik Poliçesi Sorgulama
  • Tıbbi Kötü Uygulama Poliçesi Sorgulama
  • Yeşil Kart Poliçesi Sorgulama
  • Eksper Talep Sorgulama
  • Sigorta Suistimal İhbar Girişi
  • Seyahat Sağlık Poliçesi Sorgulama
  • Trafik Sigortası Prim Sorgulama
  • Eksper Sigorta Poliçesi Sorgulama
  • Hayat Poliçesi Sorgulama
  • Hasar Bilgi Düzeltme Durumu Sorgulama
  • Eksper Rapor Sorgulama
  • Hekim Poliçesi Sorgulama
  • En Yakın Sigorta Acente Sorgulama
  • Sigorta Hasar Bilgi Düzeltme
  • SİSBİS İhbar Sorgulama
  • Tehlikeli Madde ve Tüpgaz Poliçe Sorgulama
  • Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Poliçe Sorgulama
  • Taşımacılık ve Koltuk (ZYT) Poliçe Sorgulama
  • Kasko Poliçesi Sorgulama

2018-2019 Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama

Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama Aşağıda verdiğimiz adres linkinden Sigorta Bilgi ve e devlet Gözetim Merkezi online servislerini kullanarak trafik ve kasko poliçenizi sorgulayabilir,




Sor.adresi:

Trafik Sigortası Poliçemi Sorgula ile
ilgili aramalar
trafik sigorta sorgulama
trafik sigortası teklif al
trafik sigortası ne kadar
kasko poliçe sorgulama
plakadan sigorta borcu sorgulama
trafik sigortası hesaplama
zorunlu trafik sigortası

Samsun Sürücü Kursları Adres Telefon Numaraları

Samsun İl İlçe Ehliyet Sürücü Kursları
Samsun Sürücü Kursları,MEB Samsun Sürücü Kursları,Özel Samsun Sürücü Kursları,Samsun Sürücü Kursları Adres Telefon Numaraları...Samsun İlkadım Sürücü Kursları'nın şehir şehir adres, telefon ve Google haritasına buradan ulaşabilirsiniz.

Sürücü Kursları,MEB Özel Ehliyet Sürücü kursları, İl ilçe  meb özel sürücü kursları,MEB Ehliyet Sürücü Kursları iletişim bilgiler.

Eğer aşağıdaki listede yer alan sürücü kurslarının sahibi iseniz ve iletişim bilgilerinizin yanlış olduğunu düşünüyorsanız iletişim adresinden bizimle iletişime geçiniz.


Türkiye Sürücü Kursları Adres Telefon Numaraları

    Türkiye Sürücü Kursları Listesi

Türkiye geneli Sürücü Kursları Adres Telefon Numaralar sürücü kurslarının tam listesi artık e-Sorgula.blogspot.com.tr  de. Aşağıda yer alan listede  sürücü kurslarının tam listesi yer almaktadır. Eğer aşağıdaki listede yer alan sürücü kurslarının sahibi iseniz ve iletişim bilgilerinizin yanlış olduğunu düşünüyorsanız iletişim adresinden bizimle iletişime geçiniz.


Başka ildeki evimin emlak vergisini nasıl öderim?

Başka şehirdeki evimin emlak vergisini
nasıl öderim

Türkiye Sınırları içinde Başka ildeki evimin emlak vergisini nasıl öderim?Teknoleji nin hayatımıza hızlı girmesi ile bu olanaklar bir kaç çeşit ödeme ile artık mümkündür..

Online emlak vergisi ödeme ağı ile nasıl yapılır.



Başka şehirdeki evimin emlak vergisini nasıl öderim konusunda e- belediye sistemi le hizmet veriliyor. İnternetten yapılabilen belediye emlak vergisi ödemeleri, ücretsiz uygulama sayesinde kolaylıkla yatırılabiliyor. İlk taksit için son ödeme tarihi 31 Mayıs olan emlak vergilerinin ikinci taksitleri Kasım ayında ödenecek.

E- belediye uygulamasını indirerek, gayrimenkulün kayıtlı bulunduğu belediyeye online vergi ödemesi ile banka yada kredi kartı ile yapılabilir. Emlak vergisi kapsamında olan gayrimenkul sahipleri, emlak vergi mükellef numaraları ile yatırım yapabilmektedir. Peki Emlak vergisinden nasıl muaf olunur?
Emlak vergisi ödemesi gerektirmeyen durumlar
  1. Belirlenen gayrimenkul yasaları dahilinde 200 metrekareyi geçmeyecek tek eve sahip olmamak şartıyla;
  2. Bir tek meskeni olup;
  3. İntifa sahibi olanlar
  4. Emekliler
  5. Hiçbir geliri olmayanlar
  6. Şehit yakınları
  7. Dul ve yetimler
  8. Gaziler
  9. Belli bir %40 engel raporu bulunanlar
  10. Emlak vergisi ödemek zorunda olmayanlardır. Belirlenen niteliklere uyan kişiler, emlak vergisinden muaftırlar.


Emlak vergisi oranları nasıl belirlenir?

Başka şehirdeki evimin emlak vergisini nasıl öderim sorusu için; e-belediye, PTT havalesi ve belediye birimlerinin ödeme sistemleri sunuluyor. Peki emlak vergisi oranları ne kadardır.Emlak vergisi oranları belirlenen yönetmelik ve kanunlara göre şu şekildedir;
Normal yörelerdeki emlak vergisi oranları


  1. Binalarda vergi oranı; binde 2
  2. Meskenlerde vergi oranı; binde 1
  3. Arazilerde vergi oranı; binde 1
  4. Arsalarda vergi oranı; binde 3
Şeklinde uygulanır. Gayrimenkul vergisine tabi olan normal yörelerdeki taşınmaz sahipleri, bu oranlar doğrultusunda emlak vergisi öderler.
Büyükşehir belediyesine bağlı konutları vergi oranları
  1. Binalarda vergi oranı; binde 4
  2. Meskenlerde vergi oranı; binde 2
  3. Arazilerde vergi oranı; binde 2
  4. Arsalarda vergi oranı; binde 6
oranında uygulanmaktadır. Gayerimenkul vergisine tabi olan büyükşehirlerdeki gayrimenkul sahipleri, belirlenen binde oranlarında emlak vergisi öderler. Taşınmazın kayıtlı bulunduğu belediye ve belediye birimlerine ödemeler yapılır.

2018 Yeni Kimlik Kartı Sürücü Belgesi Pasaport Randevu Alma Sayfası Değişmiştir

2018 Yeni Kimlik Kartı Sürücü Belgesi Pasaport  Randevu Alma
Sayfası

T.C. Kimlik Kartı
Randevu Al
Sürücü Belgesi
Randevu Al
Pasaport
Randevu Al

2018 YENİ KİMLİK KARTI RANDEVU SAYFASI DEĞİŞMİŞTİR!!

2018 yılı içinde Yeni Kimlik belgesi almak isteyenler kimlik randevusu nasıl ve nereden alacak? Kimlik Belgesi çıkartmak isteyenler hangi durumlarda randevu almak zorundadır? Randevusuz bir şekilde yeni kimlik çıkarabilir misiniz? 

YENİ KİMLİK RANDEVUSUNU NEREDEN ALABİLİRİM?
Yeni kimlik kartını almak için randevu almak zorunda değilsiniz. Ancak Nüfus Müdürlükleri çok büyük bir yoğunluk yaşadığından dolayı randevu almadan başvuru yapmanızı kesinlikle tavsiye etmemekteyiz. 
Randevuyu iki şekilde alabilirsiniz. Birincisi "internet üzerinden randevu alabilir", diğer ise "Alo 199 Çağrı Hattını" arayarak randevu alabilirsiniz. 
İnternet üzerinden randevu almak(e-kimlik) için alt kısımda link olarak verdiğimiz nvi gov tr web adresini ziyaret etmeniz gereklidir. Bu sayfa üzerinde nasıl randevu alacağınızı aşağıda anlatılmıştır.

İNTERNETTEN YENİ KİMLİK RANDEVU
İnternet üzerinden bütün Türkiye için sadece tek bir sayfa üzerindenrandevu alınmaktadır. İnternetten randevu almak için aşağıda linkini verdiğimiz Nüfus Genel Müdürlüğünün(e-kimlik) sitesini ziyaret etmeniz gereklidir. 



Resmi randevu sayfası tam olarak aşağıda ki gibidir. Açıklamalarımıza dikkat etmenizi önemle istirham etmekteyiz. 
Resimde (1) rakamı ile gösterilen yerdeki güvenli işaretinin olmasına özellikle dikkat ediniz. 
Resimde (2) rakamı ile gösterilen yer YENİ KİMLİK randevusunu almak için tıklayacağınız yerdir. 

NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNDEN EHLİYET VE PASAPORT RANDEVUSU DA ALABİLİRSİNİZ?

2018 Nisan ayından itibaren Nüfus Müdürlüklerinde Ehliyet Belgeleri ve Pasaportlar da dağıtılmaya başlanmıştır. 
  • Aynı anda Yeni Kimlik ve Ehliyet randevusu alabilirsiniz. 
  • Ancak bu işlem için Sürücü Belgesi randevu al seçeneğini tıklamanız gereklidir. 
Aynı anda Yeni Kimlik Randevu ve Ehliyet Randevu almak için "2018 Ehliyet Randevu İşlemleri" konulu yazımızda ki randevu bölümünü okuyunuz. 

Aşağıda Randevuyu nasıl alacağınızı ve dikkat etmeniz gerekenleri aşama aşama anlattık.  
1- BİRİNCİ ADIM
Yukarıda verdiğimiz Nüfus Genel Müdürlüğünün Resmi Randevu sayfasının linkine tıklayınız. Bu sayfa RESMİ randevu sayfasıdır.

2- İKİNCİ ADIM
Girmiş olduğunuz sayfada randevu almak için 3 farklı seçenek karşınıza çıkacaktır.
  • T.C. Kimlik Kartı Randevu Al
  • Sürücü Belgesi Randevu Al
  • Pasaport Randevu Al
Yeni Kimlik almak için T.C. Kimlik Kartı seçeneğini işaretleyiniz.



3. ÜÇÜNCÜ ADIM
Başvuru ücreti ile ilgili duyuruyu okuduğunuzu işaretledikten sonra Tamam seçeneğine tıklayınız. 

4. DÖRDÜNCÜ ADIM
Randevu işlemi için istenilen bilgileri doğru bir şekilde giriniz. 
  • Başvuruyu kendiniz yada aileniz adına mı yaptığınız,
  • Randevu almak istediğiniz Nüfus Müdürlüğü, tarih ve saati, 
  • Diğer kimlik bilgileri vs. 

5. BEŞİNCİ ADIM
TESLİMAT BİLGİLERİ:
Randevu aldıktan sonra başvuru aşamanızda kimlikleriniz hemen teslim edilmemektedir. Bu kimlikler Ankara’da özel bir birimde üretilmektedir. Başvuru aşamasının ardından sizin ibraz etmiş olduğunuz adrese gönderilecektir


Not: Randevu ile çalışan nüfus müdürlükleri randevusuz gelen kişilere de işlem yapacaktır. Ancak bu tür işlemlerde öncelik randevu alan kişilere tanınacaktır. Bilhassa nüfus cüzdanlarının iptal edilerek yeni kimlik kartlarının çıkarılacağı dönem itibari ile nüfus müdürlükleri haddinden ziyade yoğun olacağından dolayı kesinlikle randevusuz gidilmemesi gerektiğini burada vurgulamak istiyoruz.
Randevu tarih ve saati geldiğinde İlçe Nüfus Müdürlüğüne müracaat eden kişinin öncelikle sıra numarası alması gereklidir. Sıra numarası verilirken sistem alınan randevu tarih ve saatini baz alarak şahsa uygun olan bir sıra numarası verecektir. 

PİN ŞİFRESİNİ ALIRKEN DİKKATLİ OLUN 

T.C. Kimlik Kartlarında artık yeni bir uygulama olarak PİN şifresi de yer alacaktır. PİN şifresi ilerleyen süreçte bir çok işlemde kimlik kartınızı kullanmanız için gerekli bir şifre olacaktır.
PİN şifresini başvuru aşamasında kapalı zarf içinde size teslim edeceklerdir. Yeni kimliğiniz elinize geçtikten sonra Nüfus Müdürlüğüne giderek bu şifreyi KESİNLİKLE değiştirmeniz gereklidir.Bu konuda aşağıda belirttiğimiz yazımızı muhakkak incelemenizi tavsiye ederim.  

BAŞVURUYA GİTMEDEN EVVEL GEREKLİ BELGELER

Yeni kimlik randevusunu aldıktan sonra gerekli belgeleri hazırlamanız gereklidir.  Gerekli belgelerden en çok Biyometrik fotoğraf konusunda DİKKATLİ olunuz. 
Bunun sebebi, yanlış fotoğraf çekiminden dolayı bir çok kişi geri çevrilmektedir. Size yeni kimlik için gerekli belgeler konusunda biyometrik fotoğraf konusunda dikkat etmenizi öneririm. 
Yeni kimlik kartı çıkarma işleminde nüfus müdürlüğü personeli ilk olarak şahsa ait T.C. Kimlik Numarasını sorgulamak sureti ile işlem gerçekleştirecektir.
1-Öncelikle şahsa ait kimlik bir kimlik belgesi istenecektir.
Hangi kimlik belgeleri ibraz edilebilir?
• Nüfus cüzdanı, Uluslararası aile cüzdanı, Pasaport, Sürücü belgesi, Memur cüzdanı, Avukat kimlik kartı, Askeri kimlik kartı, Basın kartı gibi fotoğraflı kimlik belgelerinden birisi.
2-Bir adet fotoğraf istenecektir.

Fotoğrafın şahsın son halini göstermesi gerekir. Bunun için son altı ay içinde çekilmiş bir resminin olması ve biyometrik fotoğraf olması gereklidir.

3-15 yaşını tamamlayan bireyler kimlik başvurusunu bizatihi kendileri yapmak zorundadır.
Başvuru aşamasında biyometrik veri olarak:  parmak izi, parmak damar izi, hem sağ hem de sol elden el ayası damar izi alınacaktır. Bu tür verilerin alınamaması halinde gerekçesinin sisteme işlenmesi gereklidir. DETAYLI BİLGİ İÇİN:

KİMLİK RANDEVU GÜNCELLEME

Randevu aldıktan sonra randevunuzda güncelleme yapmak, tarih yada mekan değişikliği yapmak isterseniz bunu yapmanız mümkündür. Aynı randevu sayfasında bunu yapmanız için Randevu Güncelle bölümü yer almaktadır. 
Burada randevu alan kişinin kimlik bilgilerini yazmanız gereklidir.

YENİ KİMLİK RANDEVUM DURUMUNA NASIL BAKILIR?
Randevunuzu ve başvurunuzun hangi aşamada olduğunu web sitesi üzerinden kontrol edebilirsiniz. Aynı şekilde başvuran kişi kimlik bilgilerini işlemeniz halinde başvurunuzun hangi aşamada olduğu bilgisine ulaşabilirsiniz.


ALO 199 RANDEVU NASIL ALINIR?
İnternet üzerinden randevu alabileceğiniz gibi Alo 199 hattını arayarak ta randevu alabilirsiniz. Bu hat üzerinden randevu alabilir, randevunuzu güncelleyebilir, başvuru durumunun kontrol edebilirsiniz.

 

ALO 199 HATTINI ARAMANIN ÜCRETİ NE KADAR?


3 numaradan oluşan numaraları aradığınızda bu numaralar eğer acil numaralar ise ücret alınmaz. Ancak diğer hatlar için ücret alınacağı Türk Telekom tarafından belirtilmiştir. Dolayısı ile 199 hattını aramanız halinde bu durum faturanıza yansıtılacaktır. 

YURTDIŞINDAN YENİ KİMLİK İÇİN RANDEVU VAR MI?

Yurtdışından başvuru yapacak vatandaşların randevu almasına gerek yoktur. Konsolosluklara başvuru yapmaları gerekiyor. 

Yeni kimlik kartı çıkarma işleminde nüfus müdürlüğü personeli ilk olarak şahsa ait T.C. Kimlik Numarasını sorgulamak sureti ile işlem gerçekleştirecektir.


1-Öncelikle şahsa ait kimlik bir kimlik belgesi istenecektir.
Hangi kimlik belgeleri ibraz edilebilir?
• Nüfus cüzdanı, Uluslararası aile cüzdanı, Pasaport, Sürücü belgesi, Memur cüzdanı, Avukat kimlik kartı, Askeri kimlik kartı, Basın kartı gibi fotoğraflı kimlik belgelerinden birisi.


2-Bir adet fotoğraf istenecektir.

Fotoğrafın şahsın son halini göstermesi gerekir. Bunun için son altı ay içinde çekilmiş bir resminin olması ve biyometrik fotoğraf olması gereklidir.


3-15 yaşını tamamlayan bireyler kimlik başvurusunu bizatihi kendileri yapmak zorundadır.

Başvuru aşamasında biyometrik veri olarak: parmak izi, parmak damar izi, hem sağ hem de sol elden el ayası damar izi alınacaktır. Bu tür verilerin alınamaması halinde gerekçesinin sisteme işlenmesi gereklidir.

 

T.C. KİMLİK KARTI ÜCRETLERİ NE KADAR OLACAK?


İlk dağıtılmaya başlanan kimlik kartı ücretleri için alınacak harç bedeli 18,50 TL olarak belirlenmiştir. Söz konusu bu ücret “değerli kağıt bedeli” olarak alınacaktır. İlk dağıtımının ardından değiştirme nedeniyle alınacak bedel de 18,50 TL dir.


Bebeklere yeni kimlik çıkarma
Yurtdışı yeni kimlik işlemleri
Yeni kimlik başvuru takibi nasıl yapılır?
Nüfus cüzdanı kayıp ve çalıntı işlemleri(2018) 
Pasaport Randevu Alma