Merkez Mahallesi Aksaray Bulvarı Kat:3 ESKİL/AKSARAY
E-Posta: bilgi@eskil.bel.tr
Telefon: (382) 411 40 05
Faks: (382) 411 47 35
Emlak Vergisinin Kapsamı Nedir? Nasıl Başvurulur? ve Kimleri
Bağlar?
Emlak vergisi arazi, arsa ve bina için ödenmektedir. Bu tür
taşınmazı olan bir yurttaş, emlak vergisi vermekle yükümlüdür. Emlak vergisi
ödeyecek kişilerin, ilgili belediyelerin Emlak Vergisi birimine başvurmaları
gerekmektedir. Başvuru sırasında kişiler yanlarında taşınmaz ile ilgili olan
tapuyu ya da tapu örneğini bulundurmalıdır.
Tapusu ile ilgili birime giden şahıslar, her bir emlak türü için
arazi, arsa veya bina gibi ayrı ayrı form ve beyanname doldurmak zorundadırlar.
Bu beyannameler; Emlak vergisi Beyannamesi Ek Formu, Arazi, Arsa, Bina
Beyannameleridir.
Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Emlak vergisi beyannamesi için; T.C Kimlik Numarası tapu
fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni
fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri
numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, ile birlikte ilgili olduğu
belediyenin Gelir Servisine başvurmalıdır.
Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?
Emlak vergisi, birinci taksiti Mart-Nisan-Mayıs
aylarında, ikinci taksiti Kasım ayında olmak üzere iki eşit taksitte ödenir.
Dileyen mükellef tümünü birinci taksit döneminde veay daha önce de
ödeyebilir.
Sorgulama:
http://www.eskil.bel.tr/